Welcome to the Blog! (^_^)

Berjuta-juta ucapan terima kasih kepada kamu-kamu yang dah tersinggah kat blog ini mahu yang tak sengaja atau sebaliknya =p. InsyaAllah, saya ni hanya insan yang kureng lagi dalam bercerita atau ber'cerpen' la. Tapi apapun, segala cerpen yang saya buat dan nukilkan nanti akan saya letakkan di dalam sibhuscollection.blogspot.com ini ;). InsyaAllah, sekadar informasi terkini saja dari saya. Sekian, semoga berjumpa lagi dan jangan serik untuk singgah mai ke blog ini lagi naa...;)

Salam ukhwah fillah (^^,)

Wednesday, January 11, 2012

Semanis Asmara Ep. 1


Hari ini, berlangsungnya 'big day'  antara Auni Sofea dan Ahmed Tareq. Seusai majlis walimatulurus itu, pasangan itu bergerak menuju ke bilik pengantin yang telah di khaskan untuk mereka.. 

Ahmed : Em, Auni..jom masuk bilik kejap..
Auni : Oh, baeklah..(tersenyum)
Didalam bilik..

Ahmed : Apa perasaan Auni dah bernikah nih?
Auni : Em, alhamdulillah rasa tenang je..em, aba.. em Tareq..
Ahmed : Haha..panggil je Abang..InsyaAllah pahala sepanjang hayat..lepas tu panggil dengan kasih sayang tau! lepas tu kalau nak advance lagi, panggil baby..hihi
Auni: Errr..kena ke?Boleh, tapi slow-slow dulu la eh (merah padam muka Auni)

Malam itu, mereka menunaikan tanggungjawab sebagai pencuci pinggan periuk mangkuk tegar sebagaimana yang telah diamanahkan bagi membantu keluarga setelah berpenat lelah memeriahkan majlis itu.

Ahmed : Auni penat ke?
Auni : Penat jugak, tapi alhamdulillah hilang penat bila ada Tareq kat sebelah Auni..
Ahmed : Eceh.. gitu eh?
Auni : Eh takdela bukan macam tu..wek3 :p
Ahmed : Oh pandai eh gurau macam tu..ish3! macam budak2..
Auni : Eh memang budak2, tapi budak2 yang matang lagi sopan santun..hihi
Mereka bergelak ketawa, bergurau senda bagi menghilangkan sedikit aura penat yang mereka hadapi ..
Ahmed : Alhamdulillah..dah selesai..jom! Kita masuk, bersihkan badan, lepas tu, sebelum tidur kita solat sunat 2 rakaat, okey Auni? :)
Auni : Baiklah boss! Abaaaa......Tareq!
Ahmed : Haha..takpe2..slow-slow eh :) Tareq setia menunggu :)

Mereka solat sunat 2 rakaat sebelum tidur. Kemudian, selepas solat Tareq memberi sedikit pengisian rohani sebagai muqadimah perhubungan hidup zauj-zaujah mereka untuk hari itu dan kemudiannya. Setelah itu, Tareq dan Auni berbual-bual dan berta'aruf tentang diri mereka..

No comments: